Tal e como anunciábamos fai uns días, achegámonos aos grandes problemas que temos diante dos ollos en Meaño. Compre que os candidatos a estas eleccións poñan mans a obra (non ao papel), e que aporten propostas de actuacións contundentes en aras a solucionalos. O primeiro, o problema demográfico que, de contribuir a minimizalo, expandirá outros eidos. O segundo, o medio ambiente do rural sen conciencia ecolóxica.
O MEDIO INCONSCIENTE
Pensado no Meaño do futuro, cabe enfrontarse ao problema medioambiental. A falta de
concienciación, se cabe más laxa do rural, axuda a que o goberno local,
irresponsable, actúe de xeito impune sen medir as consecuencias, e sen adoptar
solucións, por poder éstas semellar impopulares e restar votos o 28-M. Non se
atreverán a falar disto, ou pasarán en puntiñas cun paráfado aderezaos con vaguedades e palabras ben
postas sobre un asunto no que nos xogamos vida. Faltará valentía para
afrontalo?
Nos anos 90, pasaba por un vertedeiro no monte
Fontefría, que non foi doado selar, e moito costou concienciar aos
poderes para actuar en consecuencia. Ambientalmente era un erro cuestionable, aceptado socialmente como un mal menor, pero que hoxe, 30 anos despois nunca se
aceptaría. O tempos cambian. As mentes tamén.
O MEDIO INCONSCIENTE
Punto incontrolado e endémico en Viliguín
Urxencias
medioambientais en Meaño
¿Cales son esas frontes abertas ante as que cabe
actuar?
VERQUEDOIROS INCONTROLADOS: Seguen aflorando, pese a existencia dun punto limpo. Non traballamos de xeito constante na
concienciación (se traballaran nese ámbito o partido de quenda, tal e como
fará nesta campaña electoral, o asunto solucionaríase en gran parte). A servizo
de recollida de enseres que, tras moito insistir, acabou avíndose a crear o
goberno de Carlos Viéitez, para poñelo a disposición un pírrico día por mes, resulta baladí. Pregúntese o lector: sabe que existe tal servizo? E se sabe que existe: coñece en que día do mes lle pasarían a recoller os
voluminosos? (Se a resposta e "nonW, decatarase do absurdo da medida, dun servizo
aprobado, pero nen divulgado.
2. O MONOCULTIVO DO VIÑEDO: A irrupción de
grandes grupos foráneos na D.O. Rías Baixas supón un risco enorme. Esos grupos
actuarán unicamente por interés meramente económico (non ético, social
ou mediambienta). E para iso ampáranse nas “mordidas” ao noso monte que avanzan
por doquier coa creación dos chamados “polígonos agroforestais”, ferramenta impulsada polo propio Carlos Viéitez e o seu goberno (que o concelleiros nen coñecían que era
iso de “polígonos agroforestais”, asunto que o rexidor mesmo ocultou).
A existencia desos polígonos agroforestais foron
denunciados desde este mesmo Ventanuco para que os cidadáns (e os políticos municipais, tamén os da oposición) tiveran información. Foi
só partir de aquí, cando os grupos de oposición (PSOE e MI) puxéronse as pilas
e interesándose por un atropello medioambiental que lograron (teóricamente) frear,
de momento.
Eran sete polígonos agroforestais en Meaño que,
de cristalizar, suporían comerlle ao noso monte 210 hectáreas ou, o que é o
mesmo: 35.000 ferrados!. Deles só un polígono era proposto polo Consello
Regulador, tratándose neses caso da modida para reconvertir a viñedo a zona de monte que discorre
entre Paradela e O Pedroño, caíndo cara o río Chana de á autovía do Salnés. Outros cinco
(entre montes de Meaño, Xil, Lores, Simes e Cobas) foron unha proposta que o
alcalde Carlos Viéitez, expresamente, pediu ao Consello Regulador foran
incluidos.
E logo un séptimo e último, que conlevaría
reconvertir todo Penaguda en viñedo que, (oh, misterio!), nen Consello
Regulador nen alcalde se explican, porque os dous argumentaban que ninguén deles o
pediu. NOTA: Esta última información está estraída da xuntanza mantida por
representantes das tres forzas políticas (non adscritos, MI e PSOE) co secretario
xeral da D. O. Rías Baixas, mantida en 2022 no salón de plenos para explicar a situación xerada.
3. FITOSANITARIOS: Ao ritmo de aplicación masiva
e descontrolada de fitosanitarios a un viñedo que medra por doquier, vai poñer en
dúbida se Meaño, dentro de 15 anos será un lugar idóneo para vivir. Quizáis xa,
ao mellor, é un motivo para non atraer poboación. Prima que a regulación da
aplicación de fitosanitarios sexa unha prioridade do goberno local, liderar
este movemento, anticipándose a creación da “Plataforma (Cidadá) polo
Regulación de Sulfatos”, que naceu con centro en Meaño, e demandar esa
regulación (que corresponde) as administracións superiores. Carlos Viéitez, coa
aquiescencia dos seus edís que mesmo descoñecían a situación (todos sabemos
que os verdadeiros “concelleiros” que deciden neste goberno non se sentan nos
sillóns do pleno), foi o único que, de momento, non accedeu a manter unha
xuntanza coa Plataforma Cidadá (xuntanza que si mantiveron no seu día
PSdeG-PSOE, Meaño Independente e BNG).
REDUCION DO LIXO: Reducir o lixo depositado nos
contenedores verdes convencionais, contribuiría a un aforro económico e enerxético.
Deben saber: o lixo dos contenedores verdes convencionais (orgánico) é o único
que supón un coste ás arcas públicas (e ao peto do cidadán). O envases e plásticos do
contenedor amarelo, o cartón do azul, e o vidro do iglú verde autofináncianse, e
dicir: retirar es lixo das nosas rúas non nos custa diñeiro.
FONTES E ACUÍFEROS: A contaminación crecente de
fontes e acuíferos, require cando menos, medidas de control e información
transparente aos cidadáns. Nesta lexislatura o rexidor Carlos Viéitez silenciou durante o que puido os datos das últimas analíticas, e só accedeu a facilitalo cando,
por rexistro, este medio, facendo uso do dereito cidadá, solicitou o
resultado das analíticas que, esta vez si, acababou facilitando os datos (non
quedaba outra). Pode ler a información do acaecido coas últimas analíticas e o
silencio de Carlos Viéitez, divulgado neste Ventanuco pinchando
no seguinte enlace:
https://poloventanuco.blogspot.com/2021/10/coneceen-meano-as-non-aptas-para-o.html
Propostas
de actuación
Tampouco aquí, ante un problema grave, global e
que afecta (cada vez máis) a todos os veciños deste concello, caben medias
tintas, senón que se precisa dunha actuación contundente e decidida para
invertir a situación que se cerne. A propostas, madurada e reflexionadas, desde aquí son
estas cinco:
1. Derogar “de facto” a creación de polígonos
agroforestais, a fin de evitar a merma de monte a costa do emprego de máis
toneladas de fitosantarios, precisas para tratar esos 35.000 ferrados de viñedo
a maiores. Aínda que o pleno aprobou a fin de novembro de 2022 esa derogación, a
día de hoxe non existe confirmación oficial de tal resolución, e o visor da
Xunta mantén os sete polígonos.
2. Regulamento municipal en obriga da separación
do lixo no municipio de Meaño, prohibición de emporcar a rúa, e poñer en valor
o servizo de recollida de enseres a domicilio (ofrecido, se existen peticións, a
razón de unha vez por semana). É o regulamento necesario para atallar un
problema crecente, e que ten moito máis senso que o regulamento que PSOE
propuxo nesta lexislatura (asómbrese!) para reducir os ruidos en Meaño (asunto bizantino este,
para un Meaño rural, onde, o ruido: é realmente un problema? Pero a moción aprobouse cun
conchabeo ruborizante entre PSOE e o grupo de goberno “non adscrito”, para logo non redactalo).
Compre un regulamento medioambiental conciso que contemple a obliga da separación de
lixo nas casas, e ser verquido logo cada cal nos contendores axeitados. Un documento
que prohíba, algo tan lóxico, como ensuciar a rúa con cabichas, papeis… (como
fariamos en calquera casa, e as rúas do municipio de Meaño debemos sentilas como
de tod@s).
Punto limpo de Meaño |
En consecuencia, esre documento deberá establecer o réxime sancionador correspondente (e contundente), cuia vixiancia corresponde -como en calquera regulamento municipal- á policía local. Un corpo este último que, precisamente, este goberno quere cercenar, cando, precisamente, desa policía municipal precisamos para o cumprimento dos regulamentos municipais, porqué o a policía local é único corpo policial ao que lle compete isto (nunca poder ser competencia da Garda Civil).
Se o facemos ben, e reducimos o lixo, rebaixamos
a factura en Sogama, amortiguamos o coste da taxa do lixo e aumentamos a
calidade mediambiental do municipio. Cal é o coste económico desa medida? Nada.
Sé e unha cuestión de vontade, de mera vonte. Pero: con que mentalidade afrontará
o alcaldable o goberno municipal? Co de interese propio para perpetuarse no
sillón, ou para ser o cirurxán que opere pensado exclusivamente na súa misión
ética do interese público e o futuro de comunidade como tal? Para
dentro de 15 ou 20 anos: queres un Meaño limpo ou sucio? Sostible ou
contaminado ata a médula, para que logo detrás fuxa a economía?
3. Abandeirar a demanda, ante a Xunta e
autoridades españolas e europeas, a aprobación dun regulamento para a
aplicación de fitosanitarios, con gallo de normativizar aplicacións máis
sostibles e controladas, e a fin de favorecer a convivencia entre sulfatadores
e “sufridores”. As xentes e concellos da
D.O. Rías Baixas, por volume de aplicación de fitosanitarios, deberían ser, por
sáude pública, os máis interesados de España (ou de Europa) en demandalo. E os
concellos (Meaño, no que nos toca) liderar ese movemento.
4. Vixiar, analizar a informar de xeito
transparente sobre a situación de fontes e acuíferos, repetindo probas cada
catro meses naquela fonte (ou dúas) máis socorrida/s en cada parroquia, podendo
realizar no resto unha analítica anual, para que non supoña un coste económico gravoso.
Amianto do pavillón de deportes As Covas-Meaño |
A partir de aí, tocaría alentar e coordinar o desmantelamento de amianto en obras privadas similares, coordinando a contración cunha mesma empresa en varios domicilios. Actuar de xeito conxunto, e cunha mesma empresa, suporía acceder a unha mellor oferta. E, máis aínda, a rebaixa vería dada ademáis ao reducir o coste do porte, realizando un transporte que saque o máximo partido rendemento da capacidade do camión. Para incentívalo, estes portes podían contar incluso con pequenas axudas municipais para fomentar o acollerse a esta iniciativa que, propoñemos, poida ofrecerse dúas ou tres veces por ano, no caso de contar cun mínimo de interesados que decidan acollerse ao progarma.
No hay comentarios:
Publicar un comentario